12/20/2015

Cap des Clòsos

Sortida amb raquetes a la zona del Pla de Beret feta el dia 11 de desembre del 2015, genial per disfrutar d'una ruta circular sense cap complicació ni risc d'allaus. Es tracta de recórrer durant unes 4 hores tres cims arrodonits amb un desnivell acumulat de 500 m. De fet el Pla de Beret presenta moltes possibilitats per gaudir de les raquetes, com per exemple arribar-nos fins al santuari de Montgarri.

FOTOS:

Tuc deth Miei. Pujarem per l'àmplia carena de l'esquerra

Pujant al cim esmentat. Darrera el Pla de Beret i el cap de Vaquèira (antena)

Panoràmica des del tuc deth Miei

Una altra

Avançant cap a l'ample coll entre el tuc deth Miei i el cap des Clòsos (fora de la imatge a la dreta)

Més vistes im-pre-ssio-nants!!!

Cap al tuc des Pèdescauç, baixant del cap des Clòsos

Cap des Clòsos des del tuc de Pèdescauç

Més paronàmiques des de la carena

Baixant del tuc de Pèdescauç. Al fons a l'esquerra: Montgarri.

Vistes a Montgarri

Zoom al santuari de Montgarri

De tornada, amagat darrera els arbres es veu el pàrquing de l'estació d'esquí de Vaquèira-Beret

Creuem el riu

VÍDEO:

TRACK:

Pots descarregar-te el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Des de Vaquèira surt la carretera que puja al Pla de Beret. Deixem el cotxe al pàrquing de l'estació d'esquí.

Ruta:

Situats en el pàrquing hem d'afagar direcció NW i pujar per la carena esquerra del tuc deth Miei (veure primera fotografia), sense cap dificultat. Un cop arribats al cim ens dirigim en sentit W a l'ampli coll sobre la coma de Gessa, a l'altra banda del qual es troba el cap des Clòssos. Veiem doncs la ruta que haurem de resseguir: passant el coll pujarem a aquest darrer cim, i cap a l'est arribarem després al tuc de Pèdescauç.

Tot aquest recorregut és molt gratificant perquè no presenta problemes d'allaus. Veureu també que són molts els esquiadors que us acompanyaran.

El descens el vam fer baixant per la carena E del tuc de Pèdescauç i al començament del torrent de Barlongueta vam creuar-lo en direcció al pàrquing. Si hi ha nivell alt d'allaus pensem que és millor continuar per la carena fins a la pista que va del Pla de Beret a Montgarri, doncs a l'altra banda del torrent hi ha una petita pala una mica dreta. En tots dos casos seguim la pista esmentada per arribar a l'aparcament.

Temps:

-Del cotxe al tuc deth Miei: 1 h.
-Fins al cap des Clòsos: 2 h.
-Novament fins al pàrquing: 4 h.