8/21/2013

Pics d'Amitges i Saboredo

Aprofitant la nostra estada al Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici, vam pujar des d'Amitges al pic del mateix nom i al seu veí Saboredo (el 5 d'agost del 2013). 6 h de marxa, uns 700 md acumulats i uns 6 km. És fàcil, però entretingut si et trobes amb algunes congestes. Ben senyalitzat en general.

FOTOS:

Agulles d'Amitges des del refugi.
 Darrera: pic de Saboredo (esquerra) i pic d'Amitges (dreta)

Camí que voreja per la dreta les agulles d'Amitges.
A la dreta la coma d'Amitges

A l'esquerra les agulles i a la dreta l'accés
a la cometa entre pics de Saboredo i Amitges

Atenció: es pot accedir per l'esquerra (llengua de neu)
 o per la dreta del petit ressalt.

Deixem enrera la coma d'Amitges.

La coma d'Amitges i l'inici de la cometa entre els pics Saboredo i Amitges

Pic a l'esquerra del veritable pic d'Amitges (que no es veu)
des del coll del mateix nom

Servidors al cim del pic d'Amitges

...i al pic Saboredo

Baixant per la coma d'Amitges.
Novament vista del ressalt que podem vorejar per la dreta o l'esquerra.

Omplint la cantimplora amb aigua fresca

VÍDEO:

TRACK:

Podeu consultar el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accéspodem accedir al Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici de vàries formes. Una seria pujar per la C-13 (passar Espot i Escaló), i a mà esquerra trencar cap a Espot. Travessem el municipi i agafem la direcció al Parc. 3'5 km després haurem de deixar el cotxe al prat Pierró. Haurem d'anar a peu fins a l'estany de Sant Maurici i al refugi d'Amitges (com va ser el nostre cas): en unes 2,30 h. Sobren les indicacions. També podeu pujar en taxi fins a Sant Maurici i el refugi.

Ver Espot-PN Aigüestortes i St.Maurici en un mapa más grande

Ruta: la ruta és curta i d'entrada sembla que ens pot ocupar poca estona, però a nosaltres els temps se'ns va tirar a sobre per les congestes que encara quedaven i per la pujada entre pedres. Els pics d'Amitges i de Saboredo queden darrera de les agulles d'Amitges (vistes des del refugi): formen una mena de "V". No confondre la coma final que hem d'agafar (que queda oculta fins que no entren en ella), amb la coma d'Amitges. Aquesta sí es veu des del refugi, i separa la carera NE del pic d'Amitges amb la carera NW dels pics de Bassiero.

Anem per feina: sortiu del refugi i seguiu la pista a mà esquerra. Arribats al final hi ha una cruïlla: a NW aniríem al port de Ratera; agafem però a la dreta (NE) el camí que davalla a la separació de l'estany de Munyidera i el d'Amitges. Un cop aquí podeu agafar el sender que voreja a l'esquerra les agulles o bé el de la dreta. Nosaltres vam agafar aquest.

Voregem l'estany gran d'Amitges per la seva esquerra. Fites en tot moment i pals grocs. A l'inici de la coma d'Amitges nosaltres vam trobar congesta de neu, però la vam evitar fàcilment. Remontem doncs aquesta coma, tenint en tot moment a la nostra esquerra les agulles d'Amitges. Atenció: segons l'Alpina hi ha dos camins que pugen aquesta coma fins als 2600, lloc on un tercer camí els enllaça. Nosaltres només vam veure senyalitzat el de més a la dreta (que de fet puja a la coma d'Amitges), i l'enllaç que indiquem a continuació.

Cap als 2600 m hi ha una mena de ressalt rocós (el mostrem a les fotos), que es pot fer per l'esquerra o per la dreta. Nosaltres vam seguir aquesta darrera alternativa, doncs l'altra era delicada per la llengua de neu que encara hi quedava. I és aquí on creiem que estem seguint aquest enllaç esmentat adalt. Tot i així us orientareu molt bé, si teniu present que la coma d'Amitges no és la nostra.

Remontem la coma que separa els dos cims als quals ens adrecem i entre traces de camí i roques assolim el coll. Vam pujar primer al pic d'Amitges (atenció al track: vam confondre el cim de l'esquerra amb el de la dreta, pròpiament el pic): fixeu-vos bé en les fites que us facilitarant l'ascenció per un camí. A l'altre cim vam pujar després, també fixant-nos molt en les fites, perquè si no pots perdre temps mirant de grimpar per on no cal (això també es veu al track).

La tornada pel mateix lloc. Segons les ressenyes es pot fer circuit anant a cercar el camí que surt des del coll que separa les agulles d'Amitges i la vessant SE del Saboredo, i baixant pel sender que vist des del refugi és el que queda a mà esquerra de les dites agulles.

Temps:

-Refugi d'Amitges a pic d'Amitges: 3 h.
-Pic Amitges a pic Saboredo: 1 h
-Pic Saboredo refugi: 2 h.