11/12/2015

Penyes Altes (2279 m)

Dediquem aquesta excursió a la nostra col·lega Eva, que tant ens ha parlat d'ella. Es pot fer des de diversos llocs i amb diferents dificultats: l'opció que nosaltres vam escollir es la més senzilla i curta. Apta per a tota la família, amb un xic d'adrenalina a la grimpada final. En resum: uns 12 quilòmetres de recorregut, 600 md i 4'45 h de marxa.

FOTOS:

Inici de la caminata per la pista cap al coll de Trapa

Vista del Penyes Altes des del coll de la Font Freda de Riu, amb la bassa de Moixeró a l'esaquerra

Anant cap al coll de Moixeró, amb el cim del mateix nom a l'esquerra

Bellíssima vista des de la carena del Moixeró cap a les Penyes Altes

Al fons, Montserrat observant-nos des de la boira

Anant directes cap les Penyes Altes. Un camí molt còmode!

Collet de Raset

Primera grimpadeta: xupat!
Segona grimpadeta: alehoop!

Segona grimpadeta molt ben assenyalada amb les marques!

Primer cim de les Penyes Altes! Al fons a la dreta es veu el Cadí i, a la seva esquerra, el Pedraforca

Segon cim de les Penyes Altes.  A la dreta: el primer cim. Més enrera el Moixeró, el Cadí i el gran Pedraforca!

Esplèndida vista de la vall de la Cerdanya des del segon cim!!!!!!!!

VÍDEO:

TRACK:

Pots descarregar-te el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Des de la sortida del túnel del Cadí (Cerdanya) cal agafar cap Riu de Cerdanya. Al centre del poble indicacions cap al coll de Pendís. Pista en general en molt bon estat que en uns 10 quilòmetres ens situa a la cruïlla de tres pistes: cap al refugi dels Cortals d'Ingla (a la dreta), al mig la pista barrada cap al coll de Pendís, i just passada la tanca a mà esquerra la pista que mena al coll de Trapa. Deixem el cotxe en aquesta cruïlla.

Ruta:

La ruta no presenta en absolut cap problema d'orientació. Seguim la pista (NE) que porta en 15 minuts al coll de Trapa i a la bifurcació que trobem just arribat agafem la pista cap a la dreta (SE). Des d'aquí veiem a mà esquerra el coll de la Font Freda de Riu (un petit pas pelat a la carera), al peu del qual hi arribem en una mitja hora llarga. Per pujar-hi podem fer drecera pel corriol que porta directament al coll, evitant la volta de la pista.

Des del darrer coll esmentat la panoràmica és molt maca: el Moixeró pelat i al seu peu la barraca i la bassa del mateix nom. Nosaltres seguim per la dreta fins al coll de Moixeró. Si volguéssim fer ruta circular, la tornada la podríem fer pel GR 150.1 que des del coll de Moixeró en direcció NW ressegueix la carena fins al coll de Pendís (no confondre amb el camí que baixa cap al refugi de Sant Jordi, clarament en descens).

No cal pujar al Moixeró. Seguim les marques de GR per la seva falda i ens internem al bosc. Passarem un parell de colls (al segon dels quals puja la bestial canal de la Serp des de Gréixer, Berguedà), i en el tercer ja comencen a grimpar. La primera grimpada és ben fàcil, i en la segona, ja al peu del primer cim de les Penyes Altes, hem de seguir les marques vermelles.

Arribats al primer cim de les Penyes Altes podem apropar-nos en un parell de minuts al segon. Disfruteu les esplèndides vistes de la Cerdanya i el Berguedà!!