9/23/2012

Costa Cabirolera

Es tracta d'una excursió fàcil d'unes 6.30h sense comptar descansos. Té un desnivell acumulat de més de 1100 m. La vam realitzar el 21 de setembre del 2012.

FOTOS:

Vista del refugi del Prat d'Aguiló

Pujant cap el Pas dels Gosolans

Tornant cap al Pas dels Gosolans

VÍDEO:

TRACK:

Per descarregar-vos el track cliqueu aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accés: de Martinet per carretera a Montellà; continuant en direcció a Sta. Eugènia, i després de passar per St. Genís s'agafa una pista senyalitzada cap a Prat Aguiló. La pista té un 11 km, i creiem que millor fer-la amb 4x4.

Ruta: des de l'aparcament al final de la pista s'arriba al refugi Prat Aguiló. Des d'aquí cal seguir les marques del PRC-124, resseguint un camí en ziga-zaga cap al Pas dels Gosolans, que es força evident. Arribat al Pas podeu seguir sense pèrdua el GR 150.1, però nosaltres el vam fer de tornada. Per arribar al Costa Cabirolera vam continuar gairebé per la carena de la Serra dels Cortils, seguint el passos d'un track baixat de la Wikiloc. L'incovenient d'aquest itinerari és la manca de camí. Més endavant, ja als peus de la Serra Cabirolera, ens retrobem amb el GR esmentat i el seguim. La vista del Cabirolera és imponent, però el camí és evident i fàcil fins al peu d'una tartera de pedra més aviat descomposta que ens mena al Pas del Cabirol. A mà dreta tenim a un centenar de metres el cim.

La tornada la realitzem pel GR, que passa pel refugi lliure dels Cortils, en una petita coma que segueix en paral·lel el camí que hem fet a l'anada. Arribem sense complicacions als Pas dels Gosolans. Continuem més o menys pel mateix GR, en direcció al Comabona. El camí es farà evident i és molt fressat. Arribats al peu del cim, deixarem el GR i en pocs minuts hi arribem.

Finalment tornem per la mateixa ruta fins al Pas dels Gosolans, i d'aquí al refugi del Prat Aguiló pel camí que hem fet de pujada.

Temps:
-Del refugi Prat Aguiló al Pas del Gosolans: 1.15h -Fins al Costa Cabirolera: 3h -Fins al Comabona: 5.30h