9/30/2015

Pic de l'Estanyó (2915 m)

Ascensió a un dels cims més alts d'Andorra des del Parc Natural de Sorteny. En unes 5 hores de marxa vam fer uns 1000 md i 8 quilòmetres de recorregut. La vam fer sense neu, però és una excursió que amb neu es pot fer sense problemes fins l'estany de l'Estanyó.

FOTOS:

Refugi de Sorteny vestit amb colors de tardor

Terra gebrat a l'inici de l'excursió

Sol baix en apropar-nos a l'encara no visible Estanyó. El Pic està just on es veu el sol!

Vista de la vall de l'Estanyó

Circ amb l'Estanyó

La Bruna amb la serra del Rellotge al fons

Carena de la serra del Rellotge, còmoda de fer. Anàvem directes cap al sol...

Pic de l'Estanyó

Pic de l'Estanyó!!! Ja són molts anys compartint cims!!!

N'hi ha que continuem sent criatures passats els 40....!!!!!!!!!!!!!!

VÍDEO:

TRACK:

Podeu descarregar-vos el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Des d'Ordino cal agafar la carretera que va cap Llorts i les pistes d'Arcalís. Passat el poble d'El Serrat a mà dreta prenem una curva tancada (indicacions) cap al Parc Natural de Sorteny. A un dos quilòmetres tenim el pàrquing, però si tenim oberta la pista de terra (uns 3 quilòmetres més) podem aparcar a prop del refugi de Sorteny (guardat segons èpoques).

Ruta:

Passada la tanca que barra la pista cap al refugi, agafem en uns metres un caminoi (SE) amb indicacions cap a l'estany i el pic de l'Estanyó. També podem agafar un altre camí senyalitzat al peu del mateix refugi, amb el qual ens vam trobar més endavant. Seguirem sempre les marques grogues,

La pujada és forta i entretinguda pel mig del bosc, amb el riu de l'Estanyó a la nostra esquerra. Sortirem del bosc arribant a la pleta de Llomar, tenint sempre a la nostra esquerra el roc del Rellotge. Al final d'aquesta pleta el camí ens obligarà a girar cap a l'esquerra i creuar una tanca. Passada aquesta hem de seguir sempre les marques grogues i les traces de camí a través de diverses ondulacions del terreny, fins que en una hora i quart atenyem l'estany.

A l'esquerra de l'estany seguim sense pèrdua el camí que ens indica cap al pic de l'Estanyó, en direcció a la serra del Rellotge. Es podria escurçar la pujada agafant les tarteres que baixen de la serra més a la dreta, però es un desgast bastant gran. Tot i que el camí recula una mica, és sabi com tots els camins i ens fa l'ascensió més agradable. Seguint-lo arribem a la carena i un cop a dalt la seguim cap a la dreta. Les vistes de la vall de Sorteny i del pic de la Serrera són molt maques.

El pic de l'Estanyó són d'aquells que s'amaguen i fins que no estem a l'avant-cim no es deixa veure. Nosaltres hi vam arribar en tres horetes. Molt interessant seria fer la baixada per la vall de Sorteny, però segons he llegit caldria apropar-se al següent cim, el de la Cabaneta, i al peu del mateix agafar en diagonal un corriol que baixa a la vall, Nosaltres ens vam contentar amb les vistes esplèndides d'aquesta vall i de l'estany Gran de la vall del Riu, a l'altra banda.

La tornada doncs la vam fer pel mateix itinerari en un parell d'hores més.

Temps:

-Des del pàrquing fins a l'estany de l'Estanyó: 1,15 h.
-Fins al cim: 3 h.
-Novament fins al cotxe: 5 h.