7/27/2015

Pic de Font Viva (2673 m)

Per als qui vulguin una excursió estival completa i llarga, però sense cap dificutat, l'ascensió al Pic de Font Viva és l'adequada. Nosaltres la vam fer el dia 26 de juliol del 2015 amb un dia força calurós, però la presència de rierols i l'estany de Lanós ens va refrescar-nos sobre tot de baixada. En resum: uns 1000 md, 13 km i 7 h de caminata.

FOTOS:

Inici de la ruta, acompanyats de petits salts d'aigua

Acabem de deixar el bosc i agafem el camí que ve de Passet

De cop i després d'un revolt, apareix aquesta panoràmica amb l'embals de Lanós

Just abans d'arribar a l'embals. Nosaltres ens hi vam banyar a la tornada!!!

Al fons, la portella de Lanós i el Font Viva a l'esquerra

La Bruna a uns pocs metres del cim. Guau!

Hem fet cim! Darrere nostre, el llac de Lanós

Baixant del Font Viva

VÍDEO:

TRACK:

Podeu descargar-vos el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Si estem a Puigcerdà cal prendre la carretera N-20 de Bourg-Madame a Andorra la Vella. Anant cap al coll de Pimorent (N-230), a l'entrada del poble de Porté agafar a la dreta una petita carretera (indicacions cap al Massís del Carlit per Lanoux) que ressegueix tota la vall de Font Viva. Passem l'estany de Passet i arribem al final d'aquesta carretera (pàrquing), just on fa un blucle per tonar enrere.

Ruta:

A l'esquerra del pàrquing hi ha un caminoi amb una indicació cap a l'estany de la Font Viva. Hi ha també la possibilitat d'anar pel marge dret de la vall a l'estany de Lanós (on arribarem amb la primera opció que us proposem), prenent el camí dels enginyers, més bonic però més llarg.

El camí, amb marques grogues, puja primer en sentit NE i després N a través d'un bosc amb petites caigudes d'aigua, i entretingut per la quantitat de roques per on passem. Quan deixem el bosc i després de passar un clar, enllaçem amb un camí que ve de Passet i a mà dreta porta directament a l'estany de Font Viva. Nosaltres continuem però ben amunt, fins enllaçar amb el GR-7 que ve de la nostra esquerra. De fet, un cop estem a l'esmentada clariana, es veu la marge esquerra de la vall al peu del pic de Font Viva, que haurem de recórrer fins a l'estany de Lanós.

Seguint doncs el GR cap a la dreta el camí es torna molt còmode després de la forta pujada. A sota, a la nostra dreta, tindrem tota l'estona l'estany de Font Viva, fins que en un revolt el panorama s'amplia i apareix l'embals de Lanós. Prepareu les càmeres!

Un cop al peu de l'embals, just quan el GR segueix cap a la dreta de l'estany, nosaltres haurem de fixar-nos en la vall que comença a la nostra esquerra (W). Tingueu com a referència el Pic de Font Viva, la falda del qual hem seguit fins ara. No hi ha gaires fites, però no té gaire pèrdua. De fet al llarg d'aquesta vall que ascendeix cap a la portella de Lanós podrem continuar per un corriol (primer W i poc després SW), i la portella s'intueix al lluny fins que es fa del tot visible.

Un cop a la portella veurem molt evident un avantcim en forma de piràmide just a la nostra esquerra, al qual no cal pujar-hi. Nosaltres pujarem en sentit S-SE, cap al cim veí. No hi ha traces de camí i les fites no es veuen bé. El terreny és ple de pissarres i és fa per això una mica pesat. No ens portarà però més de 45 m des de la portella. La recompensa com sempre són les esplèndides vistes.

Tornarem pel mateix camí.

Temps:

-Des del pàrquing al peu de l'embalsament: 2h
-Fins al cim: 3,45 h
-Novament fins al pàrquing: 6,45 h.