8/19/2015

Pedraforca (2506 m)

Com pujar al Pedraforca evitant la collada del Verdet? Doncs des de Gósol per la ruta que vàrem seguir el diumenge 16 d'agost del 2015. Resum de la mateixa: 1100 md, 5.30 h de caminata i uns 8 km de recorregut.

FOTOS:

L'Enforcadura vista des del Pla de la Serra

Inici del camí de la tartera de Gòsol

Arribant a l'Enforcadura

Camí des de l'Enforcadura cap a la canal que puja al Pollegó Superior

Panoràmica des de l'Enforcadura (mirant cap a la banda de Saldes)

Vistes de l'Enforcadura mentre pugem cap al Pollegó Superior

L'Enforcadura des de Gósol.

Imponent des de la carretera que marxa de Saldes

TRACK:

Podeu descarregar-vos el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Des de la C-16 que deixa enrere Berga i  Cercs, cal agafar als pocs quilòmetres un desviament a l'esquerra que mena al massís del Pedraforca (Saldes). Cal arribar al mateix poble de Gòsol. Passada la primera rotonda a mà dreta veurem indicada la ruta cap al cim. Pàrquing i espai als carrers si aneu d'hora.

Ruta:

Seguirem en tot moment les marques grogues i blanques del PR C-123 que surten del lloc indicat, pujant per la pista que s'enfila als camps de Gòsol en direcció NE i E. En una mitja hora o menys arribarem al torrent sec de l'Aubagó i el travessem. A partir d'aquest moment la pujada pel bosc és forta i si el terra està humit pararem atenció a les nombroses arrels que serveixen d'esglaons.

Cap als 1850 m arribem al pla de la Serra, una extensió de petits prats des d'on es veu perfectament el camí que s'enfila per la tartera de Gòsol cap a l'Enforcadura. Fixeu-vos que la pujada no és com la que faríem per una tartera normal (pujant en ziga zaga pel mig de la mateixa). En aquest cas flanquejarem pròpiament les canals del coll de Cabra i el cim Nord, quedant a la nostra dreta en tot aquest recorregut el nucli de Sorribes i la carretera fins a Gósol.

Atenció: tot i seguir sempre les senyals del PR, des del pla de la Serra i fins al coll de Cabra nosaltres ens vam despitar un parell de cops (un al pujar i un altre al baixar). El consell és que si no veieu senyals durant una estona, retrocediu i cerqueu el camí correcte.

Un cop al coll de Cabra baixem per flanquejar les canals del mateix nom i el cim Nord, ara per un camí molt evident i fressat, fora del bosc. La pujada fins a l'Enforcadura és suau i còmode.

Des de l'Enforcadura un camí puja en direcció NNW, buscant una canal de fàcil i entretinguda grimpada. De fet no té res a veure amb l'ascensió més complicada que es fa pel Verdet, recorregut que veiem a la nostra esquerra conforme pujem cap al Pollegó Superior.

La tornada la vam fer pel mateix lloc.

Temps:

-Des del poble fins al Pollegó Superior: 3.30 h.
-Novament al poble: 5.30 h.