12/28/2014

Pic dels Pedrons

Bonica ascensió amb raquetes de neu feta el dia de Nadal del 2014 al Pas de la Casa, Andorra. Poques muntanyes les tenim tant a l'abast de l'estacionament com aquesta. Es tracta de 4 quilòmetres de ruta, amb 700 m de desnivell, a un cim de 2.715 m d'alçada. Hi ha dos o tres itineraris per accedir-hi, però aquest és potser el més ràpid.

FOTOS:

Començant a pujar des del Pas de la Casa

Boira sobre el rec de Baladrar

Plana abans del cim

Xavi al Pic dels Pedrons!!!

Carena del Pic dels Pedrons

VÍDEO:

TRACK:

Podeu descarregar-vos el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Si venim de França o hem vingut d'Andorra pel túnel d'Envalira, un cop passada la rotonda d'entrada al Pas de la Casa, el més econòmic és aparcar al marge esquerra de la carretera. Si és plena de cotxes, no ens quedarà més remeny que la zona blava o els pàrquins de pagament.

Ruta:

Remuntarem el pic dels Pedrons per la seva cara NW. Des del mateix inici podem dibuixar la ruta que volem prendre. El més fàcil serà arribar a la carena el més a l'esquerra possible, doncs és on els pendents són més suaus. També és important tenir-ho en compte per al descens, en el cas que hi hagi molta neu. En tot cas aquesta ruta ve ressenyada a les guies com a segura.

Un cop a la carena la resseguim cap a la dreta, fins arribar a una primera elevació que des de la carretera podria semblar-nos el cim. Si hi ha força acumulació de neu, recomanem seguir la cresta d'aquesta elevació, en lloc de flanquejar-la per la seva esquerra. Segurament veureu traces per totes dues bandes.

Superada aquesta mena d'avantcim, continuem per una zona plana fins al peu del mateix cim. Haurem de superar-lo per la seva esquerra. Les traces dibuixen una mena de corredor d'un trenta metres on podem pujar amb les raquetas, però recomanem fer-ho amb grampons, doncs en algun moment pot ser una mica estret.

I un cop al cim i si ens veiem amb cor, compensarem la facilitat de l'ascensió amb el recorregut aeri fins la segona punta dels Pedrons. No presenta dificultats, però millor parar atenció a on posem els peus. Poseu-vos els grampons si no ho heu fet abans. I la petita càrrega d'adrenalina té el premi de les vistes d'ocell.

La tornada la fem pel mateix lloc.

Temps:

-Des de la carretera fins al cim: 2 h.
-Tornada al punt d'inci: 3,30 h.