9/04/2014

Posets (3.375 m)

Aquest és el nostre sisè tres mil, i ens va fer molta però molta il·lusió poder arribar-hi. És un cim fàcil sense neu, ideal per fer-ho cap a finals d'estiu. Nosaltres el vam fer el 2 de setembre del 2014. Us resumim: més de 9 km, 1.300 metres de desnivell i un total de 7 hores de marxa. Cal pernoctar al refugi Àngel Orús.

FOTOS:
Sortint del refugi Ángel Orús, a 2115m d'alçada

Arribant a l'entrada de la Canal Fonda. Diente Llardana a l'esquerra
Una servidora davant del Diente, en el coll del mateix nom

Cordillera de las Espadas i Pic Posets, el segon per la dreta

Últim tram d'ascensió al Posets. El cim: a l'extrem esquerre de la foto

GUAAAAAAAAUUU!!!: al Posets, 3375m!!!

Vistes des del cim. Just a l'esquerra del cap del Xavi es veu l'Aneto

Baixant del cim; es veu el Diente a la meva dreta

Part alta de la Canal Fonda. El sender queda a l'esquerra

...per acabar la jornada, una cerveseta i bona lectura a la fantàstica balconada del refugi!

TRACK:

Descarrega't el track aquí.
(Atenció a la gran volta  que vam fem abans d'arribar al coll del Diente: llegiu la ruta a sota)

DESCRIPCIÓ:

Accés:
A la sortida d'Eriste en direcció a Benasque (carretera A-139) i al costat de la central elèctrica cal fixar-se en una petita carretera a mà esquerra (indicat refugi d'Àngel Orús). Pista asfaltada durant un 2 quilòmetres i uns 3 més de terra (amb trams de ciment). Deixem el cotxe al final de la pista. La pista és un PR (marques blanques i grogues) que en 2 h + 600 m/d us deixen al refugi.

Ruta:
Si mireu l'entrada principal del refugi, a mà dreta us queda el camí senyalitzat (ràpidament en sentit-NW) que s'enlaire cap al Posets. Seguiu aquest GR fins una bifurcació: a la dreta (NE) segueix un ramal del mateix GR cap al refugi d'Estós, cap a la vall i la cascada que queda a la nostra dreta. Nosaltres agafem el camí de l'esquerra: refugi de Viadós.

Uns 15 min després de creuar el riu per una pasarel·la de metall heu de parar atenció en una bifurcació: a l'esquerra el camí de Viadós (GR W) ressegueix el riu Llardaneta, a la dreta (fites  NW) un caminoi s'enfila cap a l'entrada de la canal Fonda. Mireu les fotos, doncs us ajudarà a identificar des d'abans de la bifurcació esmentada tan el Diente de Llardana com la Tuca Alta, que formen l'entrada a aquesta canal. Predrem doncs el caminoi de la dreta.

Seguint el camí no té pèrdua l'entrada a la canal. Nosaltres ens vam trobar plaques de neu a l'entrada i al final. La placa de l'entrada es pot evitar per la dreta (no cal prendre gaire alçada). El secret aquí seria fixar-se en la paret del Diente, on el camí més pràctic passa just just a la seva falda i va a parar al coll del Diente. El problema està en la neu: si hi ha molta, potser el millor és fer la gran volta cap a la dreta que vam fer nosaltres, resseguint les fites que s'enlairen a l'esquena del Posets. Però si podeu pujar immediatament a la dreta de la congesta és millor, doncs la volta de la que parlem us obliga després a retrobar la continuació natural del camí que passa pel coll.

Un cop al coll la direcció a prendre serà N sense cap complicació d'orientació, seguint sempre les fites i un camí força fressat en general. A destacar potser que entre l'avant-cim i el cim del Posets us entretindreu pujant com isards per una carena pedregosa sense complicacions.

En fi: gaudiu com vam fer-ho nosaltres!!

Temps:
-De l'aparcament de la vall al refugi: 2 h.
-Del refugi al cim: 4.30 h.
-Del cim al refugi: 2.30 h.