12/31/2016

Tossa del Cap de Siscaró (2818)

Ascensió amb raquetes des de la vall d'Incles al cim oriental de la Cabaneta o tossa del Cap de Siscaró. La vam realitzar el dia de Nadal del 2016. Sortosament ens va acompanyar el bon temps, perquè la marxa va ser llarga per la neu i el gel, tot i que encara no havia nevat fort a Andorra. En resum: uns 10 quilòmetres de ruta, 1000 md i un temps de 8 h.

Val a dir també que ens vam atrevir a fer el cim perquè el nivell d'allaus era d'1. En altres circumstàncies creiem que es segur fins al primer estany de Siscaró.

DESCRIPCIÓ

Accés:

Just passat el poble del Tarter per la CG2, cal pendre a mà esquerra la indicació a la vall d'Incles. Si la carretera està neta de neu podem deixar el cotxe al costat del pont de la Baladosa.

Ruta:

Seguim el camí  evident en direcció E que va cap als estanys de Juclar i Siscaró. Al mapa ve indicat com a GRP, però amb la neu, tot i que era poca, no vam veure senyals. Donades les plaques de gel ens vam calçar les raquetes de seguida.

El camí s'endinsa pel bosc i als pocs minuts trobem una bifurcació amb indicacions. A mà esquerra seguiríem la coma del riu Juclar (NE)  cap els estanys del mateix nom. Nosaltres avancem per la dreta (SE) cap als de Siscaró. El camí ascendeix a través del bosc i sobre el barranc per on transcorre el riu, fins que arribem a una gran plana. Aquí, sota la tossa de Juclar, es troba el refugi lliure de Siscaró, que deixem a mà esquerra.

Fixem-nos en la petita serra emboscada que tenim al davant (S), doncs darrera es troben els estanys. Si seguiu el traç o les indicacions del GRP arribem a un punt, a l'esquerra d'un turonet, on podem pujar directament per una canal fàcil si hi ha poca neu, o seguir el GRP per vorejar per la dreta aquest petit turó, fent una llaçada més llarga fins a l'estany de Siscaró.

Per continuar cap a l'estany de les Canals Roges, podem seguir el camí que voreja per l'esquerra (E-SE) el primer estany. Nosaltres el vam continuar, però vam optar per anar a cercar la serra del Mig just quan creuem el torrent que baixa de l'estany de les Canals Roges. A la tornada vam baixar per aquest torrent fins a la plana on hi ha el refugi.

El pujar per la serra del Mig ens estalvia la dificultat que presenta la pujada al nostre cim per la seva pala S, més que moderada amb neu per a nosaltres.

Seguint doncs la serra del Mig per la seva carena el cim no presenta més problemes. Únicament les 5 hores que vam trigar en fer-lo al nostre ritme, tot i que no vam fer cap parada.

Per la baixada seguim el mateix camí fins al torrent esmentat. La vista de la plana és clara i el torrent es fàcil. Atenció: com hem dit abans ens vam arriscar a fer cim pel baix nivell d'allaus. Aquest torrent sembla perillós en altres condicions.

Un cop a la plana enllacem amb el camí de pujada, deixant ara el refugi a la nostra dreta. Continuem el mateix sender del bosc fins al pont de la Baladosa.

Temps:

-Des del pont de la Baladosa fins al cim: 5 h
-Novament fins al pont: 8 h

Powered by Wikiloc

Camí cap al refugi de Siscaró

Davant nostra la canal que porta directa a l'estany de Siscaró. A la dreta del turó segueix el GRP

Serra del Mig (arrodonida) i tossa del Cap de Siscaró darrere

Cap a la serra del Mig, a punt de passar pel torrent que baixa de l'estany de les Canals Roges

Tossa del Cap de Siscaró des de la serra del Mig
Vistes des del cim: Pas de la Casa, pic de Pedrós, pic de la Mina...

Baixant del cim: vista de la serra del Mig, l'estany primer i just darrere d'aquesta el torrent per on baixarem

Deixant enrere el torrent esmentat. Al fons el cim que hem fet