11/01/2016

Tossal Bovinar (2842)

Ascensió a un dels cims menys visitats de la Cerdanya, tot i que és un dels més pròxims al Cap del Rec i que permet fer moltes circulars. Nosaltres el vam pujar el 30 d'octubre del 2016, fent una interessant volta. En total: uns 7,5 quilómetres de marxa, en 4,30 h, amb un desnivell acumulat de poc més de 700 m. A remarcar només que no hi ha camins fressats ni fites, fins a la part de retorn des de la bassota de Setut.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Cal pujar fins a Lles de Cerdanya i des d'aquí agafar la carretera que porta al Cap del Rec. Si la pista que porta als estanys de la Pera està oberta (fora de la temporada d'esquí), podem arribar amb cotxe fins al refugi Pradell. Una altra opció és deixar el cotxe al Cap del Rec i agafar el camí senyalitzat per a raquetes que arriba al refugi del Pradell (50 min.)

Ruta:

Seguim la pista que porta cap al refugi de les Pollineres i estanys de la Pera, però quan travessa el torrent de Setut en una gran corva (5 minuts aprox.) hem d'endinsar-nos bosc amunt en direcció NW. No hi ha traces de camí, però un cop sortim al clar es veu molt bé l'itinerari que haurem de seguir: a mà esquerra caldrà deixar el suau serrat dels Cugots (amb bosc), per enfilar-nos-hi a la seva part més pròxima als peus del Tossal Bovinar. Fins aquest punt el que haurem fet des del moment de deixar la pista és una ascensió en diagonal (NW).

Un cop als peus del Tossal Bovinar el que ens queda és girar a la dreta (N-NE) i remuntar tota la seva carena. Veureu que a mà esquerra queda immediatament el clot de la Colilla i el pic del mateix nom.

Per fer circular la ruta vam baixar a l'espectacular collada Fonda (baixada des del cim sense cap complicació) i resseguir cap a la dreta tota la coma Extremera, per anar a cercar la bassota de Setut. Tot seguit vam optar per remuntar el camí fressat que ve de l'estany de Setut i  puja en diagonal (SE) cap al pla de les Someres, per trobar-se amb el camí que baixa de la tossa Plana de Lles. En aquest punt anirem trobant marques grogues amb el número 19, que ens orienten fins trobar la pista i el lloc on hem deixat el cotxe.

Temps:

-Des del refugi del Pradell fins al cim: 2,30 h.
-I novament fins al refugi: 4,30 h.

Powered by Wikiloc

Tossal Bovinar i serrat dels Cugots a l'esquerra

Vista des del serrat dels Cugots: es veu el recorregut que hem fet des de la pista

Pujant per la carena del tossal Bovinar

Els nostre equip al cim!!!

Vista des del cim cap a la vall del Madriu (Andorra)

Vista des del cim: a l'esquerra el pic de la Colilla

Baixant des de la collada fonda cap a coma Extremera

La bassota de Setut i just a sobre ca mà dreta: el pla de les Someres

Vista del tossal Bovinar pujant cap al pla de les Someres