7/24/2016

Punta Alta de Comalesbienes (3019)

Aquesta és una ascensió al nostre setè tres mil. És una pujada en principi senzilla, però la meitat del recorregut consisteix en una feixuga pujada entre pedres i roques que va fer que triguéssim més del que estava previst. L'entorn però del refugi Ventosa i Calvell la fan més que recomanable. En resum: uns 8 km de recorregut i 800 md.

DESCRIPCIÓ:

Accés: cal prendre la carretera de la vall de Boí fins a Caldes de Boí, i partir d'aquí agafeu l'estreta carretera que en uns 4 km us deixa al pàrquing de l'embassament de Cavallers.

Ruta: hi ha qui fa aquesta ascensió en una sola jornada. Nosaltres vam pernoctar al refugi Ventosa i Calvell, on s'arriba per un camí senyalitzat des de l'embassament (unes 2.30 h i 500 md).

Des del refugi cal seguir el mateix camí que hem seguit des de l'embassament (SE), per endinsar-nos a la vall de Colieto. Passarem en poc temps el primer estany i l'estany Gran de Colieto, i de seguida arribarem a una bifurcació: només està senyalitzada a l'esquerra (SE) la ruta cap al refugi de l'estany Llong, però la nostra és més o menys clara si teniu present que hem de creuar el riu a la nostra dreta (S-SW) i pujar per l'estreta vall que s'intueix al peu mateix dels pics de Comalespada. El riu l'heu de creuar pel pas que considereu millor, i un cop a l'altre cantó ja veureu una indicació cap a la Punta Alta.

Arribem a l'estany de la Roca després d'una pujada moderada. Fins aquí la part descansada de l'excursió, doncs des d'aquest punt i fins al cim gairebé tot serà anar saltant com les cabres entre roques  :)

Tot i que tindrem fites al llarg del recorregut, un cop superada la primera pendent des de l'estany de la roca procureu cercar un traç de fites que tiren més aviat cap al centre per terreny menys pedregós . Hi ha també un traç més cap a l'esquerra, però aquí les pedres abunden més. Precisament aquest traç de fites que s'orienta cap a l'esquerra és el que sembla que puja al cim per una via que nosaltres no vam fer.

El que les ressenyes i el mapa indiquen és que cal fixar-se en el coll arenós pròpiament, i just a l'esquerra d'aquest prendre la canal que puja fins al cim. No és una canal difícil ni perillosa (sense neu), tot i que sí és cert que és inestable, però vaja gairebé com moltes tarteres. El que a nosaltres ens va cansar més va ser el fet de continuar pujant entre pedres després de tanta estona fent-ho, i la grimpada dels darrers cinquanta metres aproximadament. Aquesta canal també impressiona una mica a la baixada, però tot és tenir paciència i anar motivats.

Un cop al cim el paisatge és com sempre una delícia, amb l'embassament de Cavallers als nostres peus i al davant els Bessiberri amb el massís de la Maladeta darrera.

La tornada la vam fer pel mateix camí. Hi ha també una altra ruta que surt directament de l'embassament i puja pel barranc de Comalesbianes: per si algun valent vol fer una circular.

Temps :

-Des del refugi Ventosa i Calvell a l'estany de la Roca: 2 h
-Fins al cim: 5 h  (el temps normal fins al cim hauria de ser d'unes 3 h, segons ressenyes)
-Novament fins al refugi: 8 h.

Powered by Wikiloc

Darrera del Xavi, camí cap a la vall de Colieto
A l'estany de Colieto

Vall de Colieto

Pujada a l'Estany de la Roca

Vorejant l'Estany de la Roca, la Punta Alta a l'esquerra

Pujant cap a la Raconada

Al fons: vista del Coll Arenós i Punta Alta a l'esquerra

Impressionant panoràmica des de la canal que puja al cim

La mateixa canal, mirant cap al cim
Després d'una dura pujada, per fi al nostre setè 3.000 !!!!!!!!!!!!!!!!

Baixant del cim... un banyet reconfortant a l'estany de la Roca

Estany gran de Colieto

Estany Negre, arribant ja al refugi