3/13/2016

Pic de l'Infern (2869)

Excursió circular molt completa des del refugi d'Ulldeter (febrer 2016), que ens fa passar pel coll de la Marrana, el Bastiments, el pic del Freser i finalment el de l'Infern.  En total uns 10 quilòmetres de recorregut, uns 1000 md acumulats i unes 7 hores de marxa. La ruta és fàcil sense neu, amb alguns trams entretinguts en els quals hem d'emprar les mans.

DESCRIPCIÓ:

Accés: d
es de Setcases agafem la carretera que puja a Vallter 2000. En un gran revolt poc abans de l'heliport i de la part alta de l'estació, podem deixar el cotxe. Indicacions cap al refugi a mà esquerra.

Ruta: agafem el camí senyalitzat a mà esquerra, que en uns 15 minuts ens deixa en el refugi. Nosaltres vam pernoctar-hi. Des d'aquí hem de prendre el camí cap al coll de la Marrana, en direcció W. Es tracta del GR-11 que passa al peu del Gra de Fajol i va cap a Núria.

Al coll de la Marrana arribem des del refugi en uns 50 minuts. Era un dels pocs punts del recorregut on vam trobar neu. No va caler posar-nos els grampons, doncs la neu estava força tova. Des del coll de la Marrana, un cop deixat el GR, el recorregut cap al Bastiments és prou clar i còmode si no hi ha neu. Hi arribem en uns 60 minuts més.

Des del Bastiments hem de fixar-nos en el darrer cim o punta, un cop passat el punt geodèsic. La nostra ruta passa pel Freser, al qual hi arribem seguint la carena en sentit W-SW. L'ascenció és més entretinguda que pujant al Bastiments, sobre tot des de la collada de Coma Mitjana, doncs hem de seguir el camí entre rocs,

Un cop al Freser es veu també prou clar per on hem de tirar per pujar al pic de l'Infern. Baixant des del primer fins al portell dels Gorgs, també de forma entretinguda, haurem de flanquejar l'avant-cim de l'Infern, que amb neu és força delicat. En aquest punt, tot i que la neu era tova, vam posar-nos els grampons per seguretat. Un cop a la carena es tracta d'un passeig fins al cim.

El retorn és circular. Hem de tornar a baixar fins a la carena entre l'avant-cim i el pic de l'Infern, i seguir el camí que passa una mica per sota de la cresta en direcció SW amb algun pas un xic aeri, però fàcil. En pocs minuts arribem a l'anomenat Portell, a sota del qual tenim la cabana de Tirapits. Nosaltres vam baixar directament a la vall un centenar de metres abans.

Seguirem aquesta vall en direcció SE, seguint el GR-11 que ve del coll de la Marrana, passant per sota del Freser i el Bastiments, tenint a la dreta la bonica vall del Freser. I des del coll de la Marrana desfem el camí que ja coneixem.

Temps:

-Des del refugi al coll de la Marrana: 50 min.
-Fins al pic del Bastiments: 2,15 min.
-Fins al pic de l'Infern: 4 h
-I fins novament fins al refugi: 7 h

Powered by Wikiloc

Arribant al refugi d'Ulldeter

Últims raigs de sol, dissabte vespre

La lluna es deixa veure

Comencem a caminar. Al fons: coll de la Marrana i Bastiments a la dreta

Arribant al coll de la Marrana

Primer cim dels Bastiments
Bastiments (punt geodèsic)  i al fons, amb gent, el  darrer cim del Bastiments

Just a sota a l'esquerra el pic del Freser, i a la dreta d'aquest la punt de l'Infern (nevat)

Veiem a l'esquerra el primer cim del Bastiments, amb excursionistes

Seguirem la carena cap al pic del Freser

Carena baixant del Freser cap al portell dels Gorgs  i el pic de l'Infern: impressionant

Vistes des del Pic de l'Infern: pics del Freser i del Bastiments

Últims metres cap al pic de l'Infern

Baixant del pic de l'Infern cap al Portell (seguint per sota de  la carena a la dreta)

El Portell. El pic del fons és el de Tirapits

Barraca de Tirapits, sota el Portell

La vall que seguirem de tornada des de Tirapits

Resseguint la vall que ve de Tirapits, amb la punxa del Gra de Fajol a l'esquerra de tot

Pic del Gra de Fajol i coll de la Marrana just a l'esquerra

Arribant a la collada de la Marrana ben acompanyats, Gra de Fajol a la dreta

Deixant enrere tota aquesta vall