12/31/2015

Cap de Juverri (2084 m)

Raquetada que vam fer el 9 de desembre del 2015 al modest Cap de Juverri des de Farrera, a la vall de la Coma (Pallars Sobirà). És una bona escapada en circuit d'uns 13 quilòmetres amb 800 md, que podem recórrer en unes 5 h. Recomanem la visita als pobles de la vall.

FOTOS:

Pujant pel bosc cap al coll de So de Farrera

Des del coll del So de Farrera: vista d'un primer turó previ al Cap de Juverri

Vista del nucli de Burg des del mateix coll

Cap de Juverri

Les Bordes de Burg en el camí de tornada

TRACK:

Podeu descarregar-vos el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Des de Llavorsí cal agafar la L-504, i poc després el desviament cap a Tírvia i Farrera. Deixem el cotxe a l'entrada mateixa d'aquest poble, des d'on surt un caminoi amb indicació cap a les Bordes de Tressó. Just a l'esquerra hi ha la pista per on tornarem.

Ruta:

Tot i que hi ha camí fins al coll del So de Farrera, que es pot situar amb facilitat, aconsellem seguir en aquesta sortida el track des del poble fins al mateix coll: amb neu resulta una mica desorientador. Nosaltres també el seguíem, a banda de tenir la sort de trobar rastre de raquetes. A més hi ha poques marques.

El camí va sempre en sentit SE, i a la dreta queda el barranc dels Clots. En unes 2 h arribem al coll. La vista de les Bordes de Tressó a sota nostra és molt bucòlica, i si us fixeu a l'esquerra sobresurt el pic de Salòria. Les guies esmenten algun possible perill d'allaus a sota del mateix coll: ens vam fixar a la pala boscosa de l'esquerra, però també indiquen que en condicions normals el risc és molt petit.

Per arribar al Cap de Juverri hem de prendre la carena que surt a la nostra dreta: el cim no es veu a primera vista, sinó un primer turó. El bosc de la carena no és gaire dens i en una hora arribem al cim.

En el descens tornem fins al coll i agafem a l'esquerra la pista que hi ha sota. Cap a la dreta arribaríem a les Bordes de Tressó. La pista és ampla i ara no tindrem cap problema d'orientació, evitant les diverses pistes secundàries que ens trobem fins al poble de Farrera. Paga la pena aturar-se una estona a les Bordes de Burg que trobem al nostre pas. La única pega de la ruta circular és que pot resultar una mica monòtona.