5/26/2013

Cerverís

Cerverís (2.206 m)

Excursió realitzada el diumenge 26 de maig del 2013 al Cerverís des del poble de Pardines. Molt fàcil. Ideal també per fer amb raquetes, però segons el nostre parer evitant alguns indrets (donem detalls). En resum: 6 hores de marxa tranquil·la, gairebé 1000 m de desnivell i un total de 13 km.

FOTOS:

VÍDEO:

TRACK:

Descarregueu-vos el track aquí.

DESCRIPCIÓ:

ACCÉS: si venim de Barcelona hem d'agafar la C-17 fins a Ripoll, aquí seguir per la N-152 direcció Puigcerdà fins a Ribes de Freser, i després per la carretera local GIV-5262 fins a Pardines. Podem deixar el cotxe en un pàrquing a mà esquerra només entrar al poble. El camí a seguir estar indicat abans de l'entrada del municipi, indicant El Tos-Cerverís.

Ver Pardines en un mapa más grande

RUTA: seguirem el camí indicat. Deixarem Pardines a la nostra dreta, seguint un camí en direcció primer NW. Anirem pujant en ziga-zaga parant atenció a no confondre el camí: poques senyals de color vermell; si podeu seguir el track molt millor. De totes maneres l'orientació del Mirador (senyera) on anem és de NE, i hem de tenim en compte que el Taga queda sempre a la nostra esquena, just davant d'aquest Mirador.

Al Mirador arribem en uns 50 min. Prats. Al track veureu que fem una volta a la dreta, perquè anem a la nostra gosa Boira i hi havia unes quantes vaques. Des del Mirador fins a la pista de Pardines a Tregurà el camí es fressat (generalment N). Passarem pel camp del Tos i per un torrent.

Un cop a la pista podem seguir-la a la dreta fins a la collada de Pardines (opció que nosaltres faríem en cas de neu, per ser menys perdedora). Podem també fer el camí del track que us deixem, que passa pel bosc de Pardines per camins poc fressats, de vegades esborrats completament, però en un dia sense boira amb poca dificultat d'orientació tenint en compte que el Cerverís queda sempre al NE. Nosaltres vam seguir aquesta alternativa perquè seguíem un track gravat.

Un cop fora del bosc és ben evident cap a on anem. Tenim també vàries opcions: resseguir la tanca del bestiar cap a la dreta fins al Cerverís, tot i que en principi sembla que passa per bosc espès. O continuar per un caminoi (NE) a la dreta de la tanca amb algunes marques vermelles als arbres. Aquesta és la nostra. Pujarem doncs fins arribar a l'entrada d'un torrent al peu del Cerverís. Cap problema aquí d'orientació, doncs hem sortit del bosc. La pujada però agafeu-la amb paciència.

Arribem al cim en unes 3.30 h. Vistes als cims de la vall de Núria i al Balandrau i Fontlletera. Nosaltres decidim baixar directament a la collada de Pardines per la carena SE-E del Cerverís, fins a la pista. Un cop aquí agafem cap a la dreta fins arribar al punt on hem de descendre cap al pla de la Caritat. Atenció: si no porteu GPS i us heu descarregat el track, tingueu present que el caminoi queda just a sota del vessant SE del Cerverís, quan la pista gira de cop de SW a W. A més a la nostra esquerra queda un gran prat: el pla de la Caritat. El caminoi però està senyalitzat amb marques vermelles a la roca i arbres.

Aquí el camí es també bastant evident. Hem de seguir les marques i continuar sempre en direcció en gral. S. fins al pla de les Aranyes, on poc abans trobarem un orri en bon estat. Des d'aquí queda a la nostra dreta el camí que porta sense cap complicació fins a Pardines.

TEMPS:

• Inici-Mirador: 50 min.
  • Fins al Cerverís: 3.30 h.
  • Fins a Pardines novament: 6 h.