6/04/2017

Cambra d'Ase (2749 m)

El Cambra d'Ase es troba sobre la vall d'Eyne. Hi vam pujar des de les pistes d'Eyne 2600, sense cap complicació i amb la recompensa de les vistes espectaculars. Resum: uns 1000 md, 9 km de recorregut, tot en unes 5.30 h de marxa.

DESCRIPCIÓ:

Accés:

Des de Puigcerdà agafeu la N-116 que porta fins a Saillagouse. Aquí cal prendre la carretera que surt a mà dreta cap a Llo i Eyne. Dins el poble Eyne: seguir les indicacions cap a les pistes d'Eyne 2600 i Espace Cambre d'Aze.

Ruta:

Deixem el cotxe al final de l'aparcament de l'estació, acabat l'asfalt. En direcció S tenim unes grans pendents herbades. Hem de fixar-nos en un corredor per on pugen les instal·lacions del telecadira. Podem pujar per aquí, reduint el temps, però també augmentant el cansament només començada l'excursió. Nosaltres vam agafar una pista que surt a mà dreta (SW) d'aquest corredor.

La pista gira després en direcció SE, i creua més amunt un altre corredor per on passa un altre telecadira. Escurcem la marxa per aquest passadís fins trobar-nos amb la pista que hem deixat. La seguim a mà esquerra i ara ens retrobem amb la línia d'instal·lacions del primer telecadira que havíem evitat. Ara sí, seguim la forta pujada fins sortir del bosc. En direcció SE veiem clarament la carena que hem de seguir. Atenció: fixeu-vos que conforme anem cap a la carena, hem de travessar una mena de torrent, per on baixarem després: hi ha un camí evident que passa pel mig en direcció N-NW.

La pujada per la carena és força més suau que el tram de ruta fins aquí. A la nostra esquerra tenim la caiguda del circ de Cambre d'Ase, tancat pel rodó puig de l'Home Mort. El nostre objectiu queda just a la meitat del circ, amb una creu. Per aquesta carena resseguim el cami fressat que evita algun cim secundari per la seva dreta i també les vertiginoses canals que cauen cap al circ. Quan vam pujar nosaltres encara hi havia congestes i neu a les canals, cosa que donava força respecte. Un cop al cim les vistes de les muntanyes de Núria, de la vall d'Eyne i del massís del Carlit són molt guapes!!

La tornada: baixem pel mateix lloc, fins arribar al torrent que hem passat abans i en el qual us deia que us havíeu de fixar. Travessem una primera pista, i més avall agafem una altra que porta cap a l'esquerra i ens deixa en les pendents del principi de la ruta. Al peu queda el pàrquing.

Temps:

-Des de l'estació al cim: 3.30 h
-Novament fins al pàrquing: 5.30 h

Powered by Wikiloc

Vista del puig Peric i el Petit Peric

El segon dels corredors amb les instal·lacions d'un telecadira

Pujant cap a la carena. Torrent que baixa cap a les pistes d'esquí.

Torrent que baixa cap a les pistes d'esquí. És el que agafarem a la tornada.

Vall d'Eyne des del cim. Al fons el Puigmal.

Vista del Cambra d'Ase. Queda just en mig del circ.

El cim.

Bruna i Mar celebrant la pujada!!

Baixant per l'ample carena.