3/12/2017

Puig de Cerverís (2208)

Excursió circular amb raquetes realitzada al mes de febrer del 2017 al Puig de Cerverís des de Pardines, sense perill d'allaus, que vam trigar en fer unes 5 hores i mitja. El desnivell és de més de 900 m, i la distància d'uns 11 quilòmetres.

DESCRIPCIÓ:

Passat Ribes de Freser cal agafar la carretera en direcció al poble de Pardines. Hi ha un pàrquing senyalitzat a la mateixa entrada del poble, darrera de la plaça principal.

Ruta:

Poc abans del pàrquing hi ha un camí amb un indicador a mà esquerra que mena cap al Tos. L'agafem i primer en direcció NE i poc després en direcció NW, va enfilant-se pels camps de sobre el poble fins arribar a un indret que és un excel·lent mirador de la vall, amb una senyera. Des d'aquí el camí s'esborra, però pujarem cap al N per anar a buscar la pista que ve de Ribes Altes i continua fins a Tregurà. Ens fixarem també en el dos cims que farem: el puig Rodonell a l'esquerra i el de Cerverís a la dreta, separats pel rec de les Passoles.

Un cop a la pista continuem cap a la dreta uns metres i en un primer revolt agafem un caminoi que puja cap al NW. Si hi ha neu es difícil veure el camí, que s'endinsa pel bosc, però tindrem com a referència el rec esmentat, que el mantindrem sempre bastant distant a la dreta.  De fet hem d'anar a cercar la carena que hi ha a l'esquerra del puig Rodonell, fins a uns amplis prats amb unes tanques per al bestiar que la ressegueixen.

Quan estem en aquest prats l'ascenció no té cap pèrdua: haurem de continuar la carena deixant els arbres i la tanca a la nostra dreta, doncs la pujada serà més pràctica així. Des del puig Rodonell el Cerverís és a un tir de pedra com qui diu (NE). L'ascenció és molt còmode.

La tornada la vam fer via directament (SE) per les pendents que cauen sobre la pista per escurçar la ruta, sense camí. En entrar al bosc només cal parar atenció en buscar els passos més clars. I ja a la pista arribem al punt on en l'hem trobada pujant des del Tos (hi ha un indicador uns metres per sota de la pista que ens poden servir per orientar-nos). Desfem des d'aquí el camí fins a Pardines.

Temps:

-Des de l'aparcament fins al puig de Cerverís: 3 hores i mijta.
-Novament fins l'aparcament: 2 hores.

Powered by Wikiloc

Vista des del Tos: el puig Rodonell a l'esquerra i a la dreta el Cerverís

Deixada la pista enrera i en mig del bosc, veiem el puig Rodonell

Som a l'ampli pla abans del puig Rodonell

El puig Cerverís

Al cim. Darrera la serra Cavallera

Vistes del Balandrau i del Fontlletera

Baixant del Cerverís cap a la pista