10/23/2016

Serrat Voltor (2279)

Excursió feta a l'octubre del 2016 a la Serra d'Ensija des de Fumanya: senzilla i familiar. Desnivell d'uns 700 m que vam fer en poc més de 4 hores (anada i tornada).

DESCRIPCIÓ:

Accés: Des de la C-16 que va a Berga i al túnel del Cadí, cal agafar un trencall a mà esquerra just passat Cercs: indicació cap a Fígols. Passat Fumanya a mà dreta surt una carretera cap a Vallcebre, que agafem i a pocs metres deixem el cotxe en un solar a l'esquerra, on prendrem la pista senyalitzada cap al Serrat Voltor. Si ens fixem, seguint la carretera cap a Vallcebre hi ha un centre dedicat a les petjades de dinosaures que es conserven (visita turística posterior).

Ruta: seguim la pista en direcció NW amb marques grogues. Aquestes les tindrem fins al coll del pla d'Ensija. La pista continua després en direcció E i NE, sense cap pèrdua i poc després es converteix en camí que s'endinsa en el bosc. Arribarem en una hora aproximadament a un petit altiplà (coll) anomenat Era d'en Pei, des d'on es veu ben clar el coll del pla d'Ensija, entre els cims de la Creu de Ferro (arrodonit) i el del Serrat Voltor.

Passarem després per la capçalera del torrent de la font dels Cóms, entre tarteres, i pel petit raig d'aigua de la font (almenys quan vam fer aquesta sortida). Veureu que el camí i les marques grogues ressegueixen cap a l'Oest fins als peus del coll i que ens hi faran pujar còmodament. Des del coll es pot veure tota la serra d'Ensija amb l'extrem del Cap de la Gallida Pelada, a més del Pedraforca i el Cadí.

Desapareixen les senyals, tot i que hi ha algunes fites. Girem cap a la dreta a través del clar (NE), sense pujar a l'avantcim, que evitem pel corriol per la seva esquerra. Aquest corriol s'enfila poc després per zona de roques on hem de fer servir les mans, però sense cap dificultat. Pareu només atenció de la ruta que porteu, doncs a la baixada nosaltres ens vam despistar una mica fins que vam trobar novament per on havíem pujat. En no res arribem al cim del Serrat Voltor.

Si teniu temps i ganes podeu allargar l'excursió fent tota la serra d'Ensija o arribar-vos fins al refugi, que queda amagat per l'orografia del paisatge.

Temps:

-Des de l'aparcament fins al cim: 2,25 h.
-Novament fins l'aparcament: 4,15 h.

Powered by Wikiloc

Caminoi que s'endinsa en el bosc un cop deixada la pista

Era d'en Pei

A la capçalera del torrent de la font dels Cóms. Al davant el coll del pla d'Ensija

La Super Mar i la Super Bruna al coll del pla d'Ensija

Avantcim del Serrat Voltor

La Bruna amb la seva gorra des del cim. Al fons la serra d'Ensija